Bobří dopísky

Bobří VELIKONOCE 2013

Na Černém mostě na zastávce číslo šest se okolo páté hodiny začla tvořit větší skupina usměvavých Bobřat. Ano, ano, jedeme na Velikonoce !
Do Liberce, kam jsme měli namířeno, byla cesta krátká a pohodlná. Když nás žlutý autobus vysadil na nádraží v Liberci, vyslali jsme Standu s Vojtou, aby zjistili, která z mnoha zastávek je ta správná - ta, ze které nás autobus zaveze přímo do naší cílové stanice – střediska Rady dětí a mládeže, Vesec v Liberci.

Než by se kdokoliv nadál, rok uplynul jako voda

a my jsme (jak je naším starým dobrým bobřím zvykem) vyrazili na Velikonoční výlet!!!
Sešli jsme se ve čtvrtek ráno na Hlavním nádraží v Praze a ještě rozespalí jsme vlakem odjeli směr Čáslav. Tady nás trochu překvapil místní autobus, ale to nám dalo alespoň čas si prohlédnout Čáslavské památky a náměstí, zatímco nám Matouš na nádraží hlídal naše přetěžké batohy, za což mu ještě jednou posíláme velké dík!

Ahoj kamarádi,

Od konce tábora utekl už nějaký ten pátek a my se konečně vydali na vícedenní výletek.
Ve čtvrtek ráno, obtěžkáni batohy a draky, jsme se sešli s Verčou a Janou na Hlavním nádraží, odkud nám jel vlak do Čáslavi.

Tak konečně středa

odpoledne a my jsme se sešli na Hlavním nádraží a vyrazili směr Ústí nad Labem. Došli jsme na skautskou základnu hned u Zoologické zahrady. Ubytovali jsme se a nejednou přišla Hanka a přinesla dopis. Dopis napsaný Bilbem Pytlíkem,

Tak jsme zase jednou pořádně zabobřili. :-)

Žlutý autobus nás dopravil do Plzně, tam jsme se vydali na tramvaj.Už na zastávce nás potkalo první překvapení, když kolem projížděla bílá dodávka, najednou se otevřely dveře a ta osoba za volantem křičí

Na listopadovou výpravu

se Bobři tentokrát vydali do Nové Paky. Došli jsme do DDM Stonožka a pan správce nám ukázal místnost, kde budeme spát. Při pohledu na palandy se nám rozzářily oči. Ovšem naší radost  vzápětí zkazili vedoucí, kteří řekli, že budeme muset spát na dolních postelích. Nakonec jsme uznali, že mají pravdu, protože skutálet se v noci na zem z víc jak metrové výšky, by asi nebylo nic příjemného. :-)

BOBŘÍ Jablonec

Konečně přišly podzimní prázdniny a my jsme mohli vyrazit !! - tentokrát do Jablonce nad Nisou. Ubytovali jsme se a hned jsme vyrazili malinko se porozhlédnout po okolí. Došli jsme k vodní  nádrži  Mšeno. Přestože bylo asi 5°C Filip s Ondrou se rozběhli k vodě, začali odhazovat kusy oblečení a chtěli se jít koupat ! No - naštěstí si to včas rozmysleli a my mohli pokračovat... Cestou jsme si ještě zahráli si naši už tradiční hru na „smradlavý vejce."

Bobří VLTAVA 2009

Posledních 10 dní letních prázdnin opět náleželo Bobří vodě. Tentokrát tahle malá vodní zviřátka s plochým ocasem řádila na Vltavě. Naše vodácká expedice se sešla navečer ve Vyšším Brodě, odkud jsme druhý den ráno za slunečného počasí vypluli na řeku (samozřejmě nováčky – Adélu a Honzu – neminul tradiční křest, pomazání vším co je zrovna po ruce, od hořčice po marmeládu, pak pádlem přes zadnici a žbluňk do vody).

SLOVINSKÁ BOBŘÍ TROJKOMBINACE

Mé další adrenalinové zážitky s Bobři

A je tu předtáborový výletek Velikonoční !!!

Po hrozně dlouhém  těšení se na své bobří kamarády jsme se konečně dočkali. Ve čtvrtek 8.4. jsme se vypravili směr Orlovy u Humpolce. Cesta neproběhla jako každá jiná, přihodily se docela „zábavnosti" (zasvěcení ví :-D, vy ostatní máte smůlu, měli jste jet s námi). Pak se před námi konečně objevil krásný pohled na kamennou chaloupku u lesa s obrovskou zahradou. Byla naše

Poslední velká letošní akcička s dětmi

nás zavedla do klidné hájenky Černé Lesy u Brtnice.
Naše výprava se seskupila na autobusovém nádraží, cesta  byla dlouhá a některé z nás to i uspalo… Po vyložení věcí v Brtnici jsme všichni jsme vyrazili na místečko našeho krásného pobytu … 2 kilometry za Brtnicí ale došli jsme tam….

Dne 24.10. se konal další výletek s dětmi,

tentokrát jsme zavítali do skautského střediska v Lanškrouně. První poněkud kuriózní událostí této cesty byl pozdní příjezd do České Třebové, čímž nám započalo téměř hodinové čekaní na lokálku do Lanškrouna.

Sešli jsme se jako už každým rokem na Hlavním nádraží..

Byl čtvrtek 21.8. a my vyjížděli už tradičně na vodu. Pod vedením Lukáše jsme jeli vlakem do kempu Majdaléna na řece Lužnice, kde už na nás čekal zbytek expedice, který nám vezl z Prahy lodě autem. Postavili jsme stany a jali se opékat špekáčky. Byl dostatek krásného počasí a i dostatek otravného hmyzu, takže jsme se veselili..

Vodácká bobří expedice 2008

Tak mám za sebou svou první vodu a musím říct, že  to byla jedna z velmi povedených Bobřích akcí.
Jako každý rok, tak i tento rok nás čekala další super BOBŘÍ akce – VODÁÁÁÁÁ hurááááá!!

Velikonoční výletek 2008 – aneb Česká Třebová a Cesta kolem světa

Ve čtvrtek ráno jsme se všichni sešli na Hlaváku a za pomoci rodičovstva jsme se úspěšně nalodili do vlaku a vyrazili jsme za dalším  bobřím dobrodružstvím. Už po necelých dvou hodinách jsem byli v České Třebové a DDM Kamarád jsme našli celkem rychle (je totiž hned u nádraží a i kdybychom zabloudili, měli jsme tam Fandu, který Českou Třebovou dobře znal…

A další výlet s Bobři a to tentokrát do Plzně,

města zaslíbenému památkám a taky musim to sem napsat (p… – hádejte dálJ). Sraz byl na Hlavním, řeknu vám vlakem je to do Plzně fakt kousek…

Letošní voda začala odjezdem docela brzy ráno …

do slovenské Nový Bani jsme dorazili něco po 17 hodině. Stany už byly postavené… a tak bylo spoustu času na jiné věci - rozdělali jsme grilík a ogrilovali jsme vše, co jsme měli (spoustu skvělého masa od Vomíků), dohodli služby, převzali lodě, dali sprchu, kulečník...

Tak po krátké pauze zase něco píšu

a to o další z těch mnoha skvělých akcích s Bobři a to je VODA….. Vyrazili jsme ve středu brzo ráno a nabrali směr Slovensko, kde jsme začínali splavovat legendární řeku Hron. Jak jsme dorazili do Nové Baně, tak jsme se ubytovali a čekali na příjezd lodí, poněvadž tenhle rok jsme si lodě půjčili z půjčovny….;)

Ahoj Bobři a další kamarádi a přátelé !

Píše se rok 1991 a Vašemu dítěti je sedm, osm či více roků - možná dokonce ještě ani jisté, že se jeho rodiče setkají a že Vám přijde na svět :-)) ... někteří z vás ale dostávají nabídku na tábor od neznámé skupiny lidí, kteří tento tábor pořádají.. Neznáte je, přesto je svěříte – s důvěrou, obavami...

O vaše děťátko pečuje skupina lidí, kteří za sebou mají řadu táborů ještě hluboce předrevolučních, kteří našli ochranná křídla nakonec pod Českou tábornickou unií...

Ahoj kamarádi, tak je to tu zas !!

Udál se další skvělý výlet s Bobři a to přímo do Děčína, kde jsme si užili docela  megazábavu….. Ale abych nepředbíhal...

Do Děčína nás vedla statečná Denisa jako vůdce oddílu….. Po prohlídnutí ubytovny jsme se rozdělili do pokojů – ovšem pozor pozor změna - holky zvlášť a kluci zvlášť !!! (to je překvápko co ???).

Čtvrtek 16. listopadu 2006...

Pro někoho úplně obyčejný den, pro Bobři však ne. V ten den, v době, kdy ještě někteří lidé jsou v práci, jsem se shromáždili na Černo mosteckém busovém nádr a to v celkem hojném počtu - bylo nás asi 15.

Tak po delší době, kdy naposledy byl výlet s Bobry,

zase píšu „něco málo" o potáborové akci -  o vodě 2006, tentokrát to byla řeka Ohře.....

Začínala ve čtvrtek, kdy já, Jirka a Honza jsme se vydali do Kynšperka nad Ohří autem, ostatní vlakem.... Cestou tam nás postihly nemalé problémy s autem a už to vypadalo, že s Vodou to vypadá zle, ale co se nestalo, Jirka to zase zařídil a vše bylo v pořádku (zatím)... Dojeli jsme až pozdě večer..

Další skvělý výlet

jsme podnikli do slané velikonoční Indie.. Ovšem někteří si jeli užít našeho milého tábora, který trochu dost utrpěl na kráse při dubnové povodni – musím nás vyjmenovat, protože jsme opravdu dobří -

Výlet do Holandska započal

busovou cestou směr Nová Paka. Cesta byla dlouhá a čím více jsme se vzdalovali od Prahy, tím více bylo všude kolem sněhu. Denisa a Lucka na nás čekaly v Pace, kde také obě bydlí a tedy to tam znají jak své boty. Zavedly nás do DDM, menší Bobři bydleli v pokoji s palandami, takže většinu těch ne úplně chytrých okamžitě napadlo, že se dá po nich skákat a nedali si to moc vymluvit.

Hurá - první stavěčka s Bobry !!!

V pátek jsme se sešli s Jirkou v Praze a vyrazili jsme do Zruče nad Sázavou, kde jsme připravovali důležité věci na tábor, aby všechno fungovalo jak má být

Na poslední jednodenní výlet v tomhle roce s Bobry

jsme se vydali na zříceninu hradu Okoř. Sraz byl  v Dejvicích, kde jako skoro rozený Pražák samozřejmě znám (neboť jsem však Odolský občan, byl jsem eskortován Jirkou a Kubou – u těchto zájemci též seženou více  informací o mých znalostech Prahy).

Sněhová DRAKIÁDA ve Španělsku

Bobři už zase objevovali nový kus světa  a to konkrétně zemi fotbalu a toreadorů -  Španělsko. Ale abych nepředbíhal…

Už cestou do Jablonce nad Nisou ( to je ve Španělsku) nás překvapil sníh, který nebyl v plánu a tedy ani v pozvánce. Spěchali jsme rychle do DDM „Vikýř“, neboť byla strašná zima, ale po ubytování nás zahřála teplá polévka. Večer jsme se dali do výroby draků a drakařili a drakařili jak šílení, dokonce i ti, kteří měli z domova vlastní vznášedla !!

Výlet do Nového Boru

Výlet do Nového Boru byl jako všechny akce s Bobry úžasný, ale abych nepředbíhal, tak to vezmeme od začátku…
        Ve středu brzy ráno (sme měli prázdniny), jsme se sešli u Holešovického nádraží, kde nám měl odjížděl autobus. Očekávajíc normální autobus (tzn. takový, který pojme více jak patnáct lidí), byli jsme zklamáni, když dorazilo autobusové mrně. Toto bylo samozřejmě nacpané k prasknutí, takže jsme museli počkat na normální dospělý bus, který jel o půl hodiny později. A nakonec jsme se ho i dočkali, takže jsme opravdu skoro všichni seděli.

Jednoho krásného dne

jsme se skoro všichni kamarádi sešli na vlakovém nádraží. To „skoro všichni“ znamená, že Jiříček a Kubíček jeli napřed autem… Všichni natěšení na bobří výlet jsme měli bezvadnou náladu. Jeli jsme velmi slušným vlakem (bodejť by ne - zkušená a chytrá Olinka má nádraží jako na dlani...). Cesta byla sice dlouhá, unavující, ale zvládli jsme to, protože jsme se všichni těšili do Ježovky (tj. Dům dětí a mládeže v Heřmanově Městci).

Jak překonat sám sebe? Vyjet s Bobry do Slovinska

.....ano, právě toho jsem letos dosáhla já.
Po celonočním putování jsme dorazili do pěkného kempu obklopeného nádhernou přírodou, vysokými horami a nádherně modrou - leč neskutečně ledovou vodou. Pravdou je, že v neoprenových oblečcích, které nám všem neuvěřitelně slušely, ten chlad 5+ tolik nevadil. Navíc i zde se dalo pěkně zapotit....strachy. Ale naši skvělí průvodci dokázali i mě přesvědčit, že na to mám a dokážu to.

Vodácká Bobří Expedice Otava - Vltava 2004

Dne 24. srpna 2004 všichni kluci, co se těšili na vodu a řeku, se sešli ve velmi dobré náladě. Já osobně taky, ale taky jsem se trochu bál - jel jsem na vodu poprvé a nevěděl jsem, jak je to „SUPER“…

Bobři ve Velikonoční České Třebové

Ve středu 23.3. 05 jsme se sešli na hlavním nádraží, abychom spolu jako už několik let jeli na velikonoční výletek. Byli jsme umístenkováni v hlavní chodbičce vpravo (obyčejný český vagón má jen jednu chodbičku a to vlevo). Když jsme konečně dojeli na místo ubytovali jsme se v prostorách DDM Kamarád v České Třebové.

Jo, jo, to sou věci prohlásil mechem porostlý bobrsaurus

a převalil se na druhý bok. To mě nemůže dostat z klídku, už jsem zažil jiný akce!! Třináct let je i pro Bobra slušná doba a během ní už bylo takových skvělých věcí. No jo, ale přeci jen, že by šlo napsat na naše stránky a že by se tak víc lidí dozvědělo, že na ně myslím a že tím chci třeba jen říct: Čau, sem tady !!

Mami, mobila jsem si nechala v pokojíčku, tak mi zbytečně nevolej !!

Kolik z rodičů by asi bylo v šoku, slyšet od své ratolesti při odchodu na bobří akci tato slova, že ?? A kolik z rodičů by trvalo na tom, ať si děťátko ten přístroj vezme ( „nikdy nevíš, kdy se Ti může moc hodit !!“) ? A kolik rodičů si promyslí, jaké to může přinést problémy pro účastníky ale hlavně „pracovníky“ ??